Szak(áll)irodalom

Termékteszt: Szakállasember szakállmosótömbök

2015. november 22. - TheBeardBard

Kaviár.
Az a fancy dolog, amit újgazdagék raknak a kaszinótojásra, és két mutyi között betolnak az arcukba az állófogadáson. 
Amúgy fincsi cucc, szeretem én is. Bizonyára gyakrabban is ennék, ha nem haccázé adnának egy olyan kicsi tégelyt, amit röpke másfél perc alatt bepuszilok.

Mindegy, szóval a lényeg, hogy mint fogyasztási cikket ismerem. 
No de mint szakállápolási terméket...
- Beluga, kaviáros szakállmosó tömb? - nézegettem Szakállasemberék kínálatát. - Hát az meg miazúristen? 
Nos ez csak egyféleképp derülhet ki. 
Ki kell próbálni. 

Termékteszt következik. 


Na, csapjunk is bele, lássuk, mi is egyáltalán a szakállmosótömb? 

Egy jó tenyérnyi korong, ami fehér zsírpapírban került elő a dobozból, amit egy logós matrica zár le. 10 dekát nyom.
Két terméket vettem górcső alá. A BELUGA fantázianevű, kaviáros, míg a JACK borsmentás szakállmosó tömb.

20151114_115343-1_1.jpg

20151114_115414-1_1.jpg 

Az illat, az a masszív illat már a papíron keresztül is átszivárgott. Amikor azonban kibontottam a Jacket, az intenzív borsmenta felcsapott, beterítette a szobát, és kiütött a hajam alól. 

- Hú, hát ez nagyon kellemes - szimatoltam a tömböt. 
- Nagyon erős. Olyan mint a fogkrém - jegyezte meg barátnőm. - Jó, hát gondolom a menta miatt. 
Megfogdosta. 
- Kicsit ragad. 
- Inkább olyan viaszos. Szappanszerű. 

20151118_202405.jpg

Kibontottam a másikat, a kaviárosat. Az illat sokkal kevésbé intenzív. Egyáltalán nem kaviár- sem halillatú, inkább olyan... enyhén citrusos jellegű. 
Megnéztem a cetlijét. Indiai citromfű illóolaj van benne. Jémá, hogy eltaláltam! 

A csomagolás azt írja: "Száraz, hűvös helyen tárolandó."
No ekkor morogtam egy kicsit. A fürdőszoba ugyanis se nem száraz, se nem kimondottan hűvös jellegű. Márpedig egy kozmetikai terméket, amit az ember a mosakodás során használna, csak a keze ügyében, a csap mellett tartaná. 
Mivel tartottam attól, hogy a forró vízgőztől a tömbök megszottyosodnak, bicskával lehasítottam belőlük egy-egy szeletkét, amit beköltöztetek, a többi az meg megy a szekrénybe további felhasználásig. 

20151118_203003.jpg

Zuhanyzás után elkezdtem átdörgölni a szelettel a nedves szakállamat. Szépen habzott, eléggé homogén, finom illatú, összeálló habja van. 
A barátnőm egy kissé szkeptikusan állt a fürdőszobaajtóban, miközben nagy lelkesen habzottam a tükör előtt. 
- És ez amúgy miért jobb, mint ha simán samponnal mosnád? - kérdezte. - Miben más? Miért éri ez most meg neked? 
Megállt a kezemben a borsmentás tömbszelet. 
- Na látod, az egy igen igen jó kérdés - feleltem. - Vagyishogyhát mittudommén. 
- Akkor nézz utána!
Úgy lesz. 

20151118_222829-1.jpg
Na jó, hova hajítottam a csomagolást lezáró ragasztócetlit, amin az ájnformésün van? 

Szóval a borsmentában a következőket találni:
Szappanosított kókusz-, pálma-, napraforgó-, olivaolaj, víz, glicerin. Triticum Aestivum, borsmentás illóolaj, borsmenta, króm-oxid és Mentol.
A különféle növényi olajokig rendben vagyunk. A vízen és a glicerinen se akadtam fönn túlzottan, (a vízipipadohány egyik alapeleme) de miazisten a Triticum Aestivum
Amikor beütöttem a wikipédiába, csaknem lefordultam a székről. 
Közönséges búza. 
Jól van, ügyes. Jót nevettem. 

A króm-oxid már trükkösebb. Hogyszongya: "A króm(III)-oxid (Cr2O3) a króm szervetlen vegyülete, oxidja. Zöld színű por, vízben oldhatatlan. Alig oldódik savakban, lúgokban nem oldódik fel. A króm-trioxiddal ellentétben nem mérgező tulajdonságú. Főként katalizátorként, csiszolásra és pigmentként festékek gyártásakor használják.
Katalizátorként alkalmazzák egyes szerves kémiai szintézisekben."
Hm... nem vagyok kémikus, de ez sem tűnik vészesnek. Nem mérgező, és gondolom ahhoz kellhet, hogy a termék összeálljon. 

Szóval a Borsmentás szakállmosó tömb egy jórészt növényi anyagokat, illóolajokat, illetve néhány kémiai összetevőt tartalmaz. Ez így első blikkre alapvetően jobbnak tűnik, mint amiket amúgy magunkra kenünk, a gyári futószalagos kemikáliákból. 

20130609-ez-zsir-borsmenta-a-zsirbontas-szakertoje5.jpg

A kaviáros tömb összetétele: 
Szappanosított kókusz-, pálma-, napraforgó-, olivaolaj, víz, glicerin, búzaliszt (itt már nem latin) fekete halikra, indiai citromfű illóolaj, aktív szénpor, citral, limonen, linalool, geraniol. Ez utóbbi négy nagyon menőn hangzik, egyébként az illóolaj összetevői. 

Tehát az alap ugyanaz, mint a borsmentás Jack szakállmosótömbnél. A citromfű az ami más, illetve hát természetesen, ami az egésznek az alapját képezi, a szénpor a fekete halikra. 
Noha a termék neve Beluga, a meghatározása pedig halikrás szakállmosó tömb, szerintem ezt nem egybe kell olvasni. Vagyisháthogy erősen kétlem, hogy Beluga kaviár lenne benne. A beluga ugyanis a legnagyobb és legritkább tokhalfajta, a nőstény csak 20-30 éves korára válik ivaréretté, évente alig 100 darabot fognak belőle. Ritka mint a kurvaélet, és állítólag a legjobb minőségű, 56 grammot adnak potom 65.000 forintért. Igen, az hatvanöt. Nem viccelek.
A kaviár (még ha mondjuk nyúlhalé is) azonban állítólag aminosavakban, telített zsírsavakban és vitaminokban gazdag. Lehet még olvasni olyanokat az interneten, hogy a kaviár "sejt szintű struktúrája nagyon hasonló az emberi bőrsejtek struktúrájához." jelentsen ez a mondat bármit is. A Futurederm cikkírója mindenesetre arra jutott, hogy azok a jelentések, amik a kaviár bőrre gyakorolt jótékony hatását éltetik, általában a kozmetikai termékeket gyártó gigacégek megrendelésére és támogatásával készültek. Független jelentést nemigen találni. Ami persze nem cáfolja, hogy a kaviárnak lehetnek pozitív hatásai a bőrre. 

No persze nem hiszem, hogy a szakállas férfiak azért vennék a kaviáros szakállmosó tömböket, mert csodaszert szeretnének a ráncosodó bőrükre. Inkább azért mert nagyon kellemes az illata. 

hero-caviar-9e1e01cfac2e4be894f42dd392e335a7f21daee25de4f6ee86417b94dc24e468.jpg

 

Használtam néhány napig a termékeket. Zuhanyozás után szépen átmostam a szakállamat vele. 
Ami egyébként számomra a legnagyobb előnye például a samponhoz képest, az az, hogy most már sokkal jobban figyelek a szakállam tisztítására. Samponnal csak olyan hetente egyszer mostam át alaposabban, amikor éppen eszembe jutott, most viszont (ha már van ilyenem) legalább kétnaponta alaposan átdörgölöm. Tetszik az illata, és noha eddig sem tenyészett épp bioszféra az arcomon, valahogy mégis tisztábbnak érzem magam. Ez persze lehet pusztán pszichológiai dolog is. 

Mindenesetre felvettem a kapcsolatot magával a Szakállasemberrel, és feltettem neki egy pár kérdést:

Mint gyártó, hogy véled, miért éri meg jobban a szakállmosó-tömböt használni, mint egyszerűen samponnal mosni? Miben más, miben több?


Szakállasember: Mert organikus, 100%-ban natúr és kézműves termék. Egy folyékony halmazállapotú sampon - még ha prémium összetevőket használnak is fel - nem lesz teljesen natúr termék. A tömb készítése egy hosszú folyamat, amit a jó minőségű szakállmosó tömb elérése érdekében 6 hétig kell pihentetni, miután elkészültek. Munka és odafigyelés van benne, nem pedig egy automata tölti műanyag (!) flakonba.

Milyen szempontok figyelembevételével választottad/választottátok ki a komponenseket?

 

Szakállasember: A borsmenta (JACK szakállmosó tömb) - ahogy az az örök favorit Favágó szakállolaj esetében is elmondható - annyira ismert illat, hogy “eladja” magát. Nagyon jó pórusösszehúzó és fertőtlenítő hatású készítmény. Inkább szárit, - ezért van egy olyan kombónk is, hogy olajjal együtt lehet megrendelni - de ezért lehet és ajánlott utána egyből egy kis Favágó használata. Megmarad a frissítő érzés.
A BELUGA esetében először olyan szakállmosó tömb párt kerestünk a JACK mellé, amellyel kifejezhető a felhasznált natúr termékek exkluzív és egyben hatásos ápoló tulajdonságai is. Így jutottunk el a fekete kaviárhoz, mint kozmetikai megoldáshoz, aztán a próbák után rájöttünk:
ez a mosótömb még akkor is nagyon jó hatással bír a szárítást követően, ha nem használunk semmilyen szakállolajat utána.

Van valamilyen különleges hatásuk a kombinációknak? (Puhább szőrzet, tisztább pórusok, stb)

 

Szakállasember: Vegyük például a BELUGA + Mr. Üzletember kombót.
A BELUGÁT nem lehet eleget dícsérni. A fekete kaviár hatóanyagai a sejtépítésben is fontos szerepet játszanak, így nyugodtan lehet vele az egész arcunkat megmosni, a bőrünknek is jót teszünk vele. Ezután a mosás után pedig a méltán prémium termékünknek hívott és mostanában megújult Mr. Üzletember szakállolaj fantasztikus illatkompoziciója mindenkit lehengerel. A barackmagolaj keveredik az édes narancsolaj illatával, de a háttérben megbújik a zsálya fűszeres illata is.

tisztitas_apolas_ablakra.jpg

Én felhasználóként csak annyit mondhatok: Az illata mindkét terméknek remek, szépen habzik, tisztít, vagyis teszi, amit tennie kell.
Lehet, hogy sokak szemében felesleges, úri huncutságnak tűnhet, ki tudja. Én a magam részéről szeretek ilyesmivel pepecselni, mert ha az általános férfiképnek nem is kimondottan része a mindenre kiterjedő tisztálkodás, ápolás, szerintem az sem kimondottan férfias, ha az ember úgy néz ki, és olyan a szaga, mint egy másfél hete elhullott jetinek. 
Akkor már legyen borsmenta illata a szakállamnak. 

A termékek egyébként itt rendelhetőek: 
JACK szakállmosó tömb
BELUGA szakállmosótömb

A bejegyzés trackback címe:

https://beard.blog.hu/api/trackback/id/tr138090132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása